jakie kable kolumnowe?
Paweł Baranowski
2004-12-24 07:20:37 UTC
Post by Michal
kolumny IMO są ustawione symetrycznie ( okolo 0,5 m od sciany każda) w takiej
samej odległosci od "stanowiska odsłuchowego" tj. kanapy
Co jest złe w dzwięku? Generalnie przeszkadza mi zbyt dudniący bas, czasami
jest to uciazliwe/meczace - na pewno wiecie o co mi chodzi. Wysokie i srednie
tony są IMO całkiem ok
OK. Zacznij od zmiany miejsca położenia kolumn. Odsuń je jeszcze
bardziej od ścian i zobacz czy dalej będziesz miał to "dudnienie". Jeśli
to możliwe przenieś kino, a przynajmniej kolumny do innego pokoju -
posłuchaj, czy dudnienie dalej występuje. Po co? By móc stwierdzić, czy
dudnienie jest związane z pokojem, w którym słuchasz muzyki, czy też z
zestawieniem Yamaha-Eltaxy. Słuchaj czy we wszystkich pomieszczeniach
"tak samo dudni".
Jeśli to problem pokoju, to można sobie go zaaranżować w sposób, który
owe dudnienie pochłonie. Ostatecznie - w tym celu to służy - można kupić
ustroje akustyczne - tzw. pułapki basowe.
Jeśli kolumny to bassrefleksy to można spróbować czymś zatkać te otwory.
W końcu można i należy wyłączyć subwoofer;)
Aha i jeśli ta Yamaha ma możliwość odcięcia korekcji itp i puszczenia
dźwięku na zasadzie Direct Stereo i jednocześnie (przynajmniej dawniej
tak bywało) Pure Direct, to słuchaj jej w ten sposób.
A o kablach będę myślał, dopiero gdy uda się określić gdzie leży problem.

Pozdr. - PB
Post by Michal
Z pozyczaniem dobre sprzetu do testów od znajomych bedzie klopot bo raczej nikt
takowego nie ma :(
--
Pozdr. - PB
NP:
Rafa³ Ko³pak
2004-12-24 14:12:23 UTC
Post by Paweł Baranowski
Post by Michal
[...]
Na nadmiar basu pomaga też ustawienie kolumn na podstawkach, podłóż
pod nie ze dwie grube księgi, płytę chodnikową czy co tam miałbyś. Jak
masz puste rogi w pokoju to zapełnij je czymś, postaw kwiata, stolik,
wieszak z ubraniem.
Paweł Baranowski
2004-12-24 14:47:03 UTC
Post by Rafa³ Ko³pak
Post by Paweł Baranowski
OK. Zacznij od zmiany miejsca położenia kolumn. Odsuń je jeszcze
bardziej od ścian i zobacz czy dalej będziesz miał to "dudnienie".
Na nadmiar basu pomaga też ustawienie kolumn na podstawkach,
Jeszcze jedno mi się przypomniało - dociąż je od góry i zobacz, czy nie
będzie lepiej.
--
Pozdr. - PB
NP:
Ivetta i Pawel
2004-12-27 15:50:42 UTC
Napisa³em ze "cos jest nie tak", a nie ze jest
katastrofalnie-tragicznie!!!
To cos dot. basu, dla mnie bas jest czasami zbyt ucia¿liwy, dodam ze jest
ustawiony na -2), reszta tzn ¶rednie i wysokie tony sa ok.
Zmienie kable - moze to spowoduje lekka poprawe o ktora mi w³asnie chodzi?
Generalnie jestem zadowolony z dzwieku jakie wydaje moj sprzet (DVD yamaha 550,
AV yamaha 540, kolumny eltax). wiem wiem to dla Was pewnie nie jest "dobre"
kino jak to okresli³em. Ogranicza³y mnie niestety fundusze, jeszcze troche
popracuje i sie zmieni na cos lepszego - napewno wtedy poprosze Was o rade
witam

wg mnie najslabszym elementem zestawu
sa kolumny - sluchalem podobnych zestawow ( onkyo + eltax)
o ile eletronika jest na poziomie to kolumny sa cieniutkie
dzwiek byl taki jakby wydobywal sie przez pudlo tekturowe

zmiana kolumn na jamo niemowiac juz o JBL poprawiala zdecydowanie dzwiek

pozdrawiam
Pawel
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Konrad
2004-12-27 19:34:02 UTC
[...]

Po powy¿szym po¶cie ju¿ wiem w czym problem. Sam swego czasu waha³em siê
pomiêdzy KD a stereo. W momencie kiedy jeszcze by³em na etapie KD po
ods³uchu tych kolumn w³a¶nie z Yamah± 440 za³ama³em siê. Najgorszy dŒwiêk
jaki w ¿yciu s³ysza³em. Pisze oczywi¶cie o stereo. Be¿ zycia, emocji,
zupe³ny brak szczegó³ów. Moja karta SBLive sterowniki KX i s³uchawki Philips
HP250 gra³y w porównaniu z yamah± i eltax discovery wrêcz CUDNIE. Skoñczy³o
siê na tym, ¿e wybra³em wzmacniacz stereo. Jak us³ysza³em Nad'a z kolumnami
np. Evo 1, Chorus 706 to u¶miech pojawi³ siê od ucha do ucha. B³ogie uczucie
zaspokojenia silnych potrzeb, TO BY£O W£ASNIE TO. W tej chwili z
niecierpliwo¶cia czekam na zamówiony zestaw.
Jeszcze kilka s³ów nt kabli. Nie wierz w magiczn±, uzdrawiaj±c± moc kabli.
Nawet kabel za 8 z³/m poprawnie przeniesie impulsy do kolumn. Ja szarpn±³em
siê na trochê dro¿szy interkonekt Profigolg PGA3000 (ok 200 PLN). Ale nawet
jak s³ucha³em tañszych kabli to nie s³ysza³em ró¿nicy a s³oñ na ucho mi nie
nadepn±³.
Pieni±dze które chcesz wydaæ na kable lepiej zainwestój w 2 porz±dne
kolumny. Kable w niczym nie pomog±. My¶lê, ¿e jak pobiegasz z tym
amplitunerem po sklepach i pos³uchasz wielu kolumn. To trafisz na optymalne
zestawienie, które Ciê zadowoli.
Pozdrawiam, Konrad
Konrad
2004-12-27 19:42:26 UTC
Post by senicz
Duzy przekroj i niska pojemnosc w pf/nf/m
i to wszystko cala reszta to gadki dla profanow
nie znajacych sie na sztuce -elektronice.
Najlepiej zrobic to tak - gruby kabel pojedynczy
osobny czyli niezlepiony na "+" i masowe puszczone
osobno. A co do krysztalow miedzi to powoduje ona
tylko krystalizacje kont bankowych pewnych ludzi
zerujacych na glupolach.
Swiête s³owa, popieram.
DIRT
2004-12-29 18:35:25 UTC
Witam
NAjbardziej skuteczny na (wszechobecny i przewaznie prawie zawsze i wszedzie
dudniacy) bass reflex jest przytkanie otworow jakas gabka ilosc i grubosc
najlepiej dobierz na sluch. Oczywisie kolce, dociazenie, odsuniecie od
scian, zmiana polozenia miejsca odsluchu tez pomaga.
Pozdrawiam
Robert

< Poprzednia strona
Strona 2 z 2